Audyt strony internetowej

Przejrzysta, bez problemu ładująca się na każdym urządzeniu, łatwa w obsłudze, a w dodatku widoczna w wyszukiwarkach... Każdy właściciel strony internetowej chciałby, aby jego witrynę można było opisać w taki właśnie sposób. Jednak często wybrane elementy zawodzą. Bywa, że strona źle prezentuje się na ekranie smartfonów lub nie pokazuje się w wynikach organicznych po wpisaniu fraz, na które jest pozycjonowana. Dlaczego tak się dzieje i co zrobić, aby zmienić taki stan rzeczy? Na te pytania odpowiedź da audyt strony internetowej. Możemy przeprowadzić zarówno ogólny audyt, jak i analizę konkretnych aspektów. Sprawdź, co oferujemy!

Audyt UX

Ten rodzaj analizy związany jest z postrzeganiem witryny przez użytkowników. Doświadczenia osób, korzystających ze strony, dają konkretną wiedzę na temat tego, co trzeba poprawić. Audyt strony internetowej pod kątem user experience bada użyteczność strony, a więc:

  • intuicyjność obsługi (np. łatwość złożenia zamówienia w sklepie online),
  • strukturę strony,
  • jakość elementów na stronie,
  • dostosowanie witryny do rozmaitych urządzeń.

Zespół ekspertów ocenia stronę na podstawie interpretacji zachowań użytkowników oraz profesjonalnych analiz (heurystyka). Na bazie przeprowadzonego audytu sporządza się raport, wskazujący, które obszary wymagają zmian. Wówczas można już zlecić pracę nad stroną programistom ze swojej firmy lub osobom z zewnątrz. W naszej agencji interaktywnej również wdrażamy takie poprawki. Jeśli zechcesz, możesz więc kontynuować współpracę z nami już po zakończonym audycie.

Audyt wydajności

Zauważyłeś, że konwersja na Twojej stronie internetowej ostatnio jest niewielka? Zastanawiasz się, dlaczego pomimo wysokich pozycji, osiąganych przez Twoją witrynę w wyszukiwarce, użytkownicy nie dokonują wypełnienia formularza czy zapisu do newslettera? Przyczyną może być powolne wczytywanie się strony. Internauci nie lubią czekać, aż witryna wreszcie ujawni swoją zawartość. Jeśli w kodzie znajdują się elementy, spowalniające jej ładowanie się w oknie przeglądarki, użytkownik najprawdopodobniej ją opuści, zanim zobaczy docelową treść. Audyt wydajności strony ma na celu znalezienie przyczyn takiego stanu rzeczy.

Audyt SEO

Ostatni typ audytu dotyczy widoczności witryny na liście bezpłatnych wyników wyszukiwania i dostosowania jej do wymagań algorytmów Google. Jeśli użytkownicy nie widzą strony w sieci, często jest to przyczyną małego ruchu, a tym samym – gorszej konwersji. W audycie brane są pod uwagę cztery aspekty:

  • elementy techniczne witryny, wpływające na SEO, czyli m.in. responsywność,
  • organiczny (pochodzący z wyszukiwarek) ruch i widoczność (pozycja, osiągana na liście wyników wyszukiwania),
  • linki, prowadzące do domeny (jakość, ilość),
  • treść, znajdująca się na badanej stronie.

Dzięki audytowi można dowiedzieć się, czy dotychczas stosowana taktyka SEO jest skuteczna. Audyt wskaże, nad czym dokładnie warto byłoby się zatrzymać i co przyda się poprawić, aby strona była lepiej widoczna dla internautów.

Jeśli interesuje Cię określony rodzaj audytu albo kompleksowa analiza, skontaktuj się z nami. Zapewniamy indywidualną wycenę audytu strony internetowej, w zależności od zlecanych działań i wielkości witryny.