Audyt SEO strony internetowej

Jeśli Twoja strona istnieje w sieci już kilkanaście miesięcy albo kilka lat, to zapewne po to, aby przyciągać użytkowników. Co jednak zrobić, jeśli pomimo udostępniania nowych, ciekawych treści – odbiorców nie przybywa, a statystyki stoją w miejscu albo lecą w dół? Warto wówczas zlecić specjalistom zaawansowany audyt SEO. To procedura, która pozwoli znaleźć przyczyny niewielkiego ruchu na stronie. Jest to najczęściej związane ze słabą jej widocznością w wyszukiwarkach. Oczywiście to nie jedyna sytuacja, w której właściciele witryn decydują się na audyty SEO. Kiedy jeszcze mają one sens? Zapraszamy do lektury!

Dla kogo audyt SEO?

Jak już wspomnieliśmy, audyt wskazany jest w sytuacji, gdy strona ma słabe zasięgi. Często po wpisaniu słów kluczowych, na które ma być promowana witryna, nie widać jej na liście organicznych wyników wyszukiwania. Audyt SEO pozwala odkryć powody słabej widoczności. Da on wskazania co do tego, na jakie słowa kluczowe dobrze byłoby pozycjonować stronę, w jaki sposób wzbogacić dotychczasowe treści i na co zwrócić uwagę przy kreowaniu nowego contentu.

Do audytu SEO opłaca się również zgłosić witrynę, która została dopiero niedawno założona. Dzięki temu można przekonać się, czy już na starcie nie zawiera ona błędów, mogących osłabiać jej pozycję w wyszukiwarkach. W audycie sprawdzone zostaną techniczne aspekty strony.

Na audyt można się także zdecydować, gdy chce się wdrożyć działania pozycjonerskie, których wcześniej nie było. Analiza da dobrą bazę do rozpoczęcia prac z zakresu SEO. Można będzie wówczas zacząć od najbardziej newralgicznych miejsc w witrynie, aby następnie osiągać coraz lepszą widoczność i podtrzymywać pozycję w wyszukiwarce.

Koszty

Ponieważ każda witryna w sieci jest inna, koszty przeprowadzenia audytu są ustalane indywidualnie. Wpływa na nie, m.in. wielkość strony i obszerność samego audytu. Cele przeprowadzania analizy także mogą być różne. Staramy się, aby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów. Dlatego też zaproponujemy wycenę po zapoznaniu się z celem oraz po obejrzeniu witryny, która ma zostać poddana audytowi.

Koszty obejmują przeprowadzenie audytu SEO oraz raport końcowy, zawierający użyteczne wskazówki od specjalistów. Raport napisany jest przystępnym językiem. Po jego przeprowadzeniu można wdrażać konkretne działania, mające poprawić pozycję strony w wyszukiwarkach.

Efekty po wdrożeniu

Sam audyt nie wpłynie na widoczność witryny w bezpłatnych wynikach. Jednak na jego bazie da się podjąć prace, dzięki którym użytkownicy zaczną widzieć stronę po wpisaniu określonych słów kluczowych. Wdrożenie zaleceń, wskazanych przez specjalistów w końcowym raporcie, doprowadzi do zdobycia lepszych pozycji w Google. Dalsza, systematyczna praca nad stroną tylko umocni te lokaty. Rezultatem będzie większa liczba wizyt na stronie, a tym samym – lepsza konwersja. Aby działania, podjęte w danej witrynie były skuteczne i sensowne, nie warto błądzić po omacku i stosować taktyki "prób i błędów". Specjalistyczne, profesjonalnie przeprowadzone audyty SEO dokładnie wskazują, nad czym opłaca się przysiąść. Zleć taki audyt nam, a potem – do dzieła!